Dawkowanie witaminy B5

0
182

Nasz organizm nie potrzebuje dużej ilości witaminy B5, nie oznacza to jednak, że nie jest ona potrzeba wcale. Z wiekiem zwiększa się jej zapotrzebowanie i jest to spowodowane min. zmieniającym się ciałem człowieka. Powinna ona zapewnić prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu przez cały czas naszego życia. Jej niedobór powoduje min. pękającą skórę na stopach, zmęczenie, bóle głowy, zmiany skórne, liczne skurcze oraz bóle i sztywność stawów. Z kolei nadmiar prowadzi do zaburzeń układu trawiennego w postaci biegunki oraz uciążliwym biegunkom.

Najwięcej danego kwasu pantotenowego powinny spożywać kobiety w ciąży, szczególnie po 30 roku życia, ponieważ aż 7 mg. Zaś do trzeciego roku życia dzieci powinny spożywać 2 mg witaminy B5. W czasie dorosłości już od 18 roku życia ta ilość pozostaje niezmienna i wynosi 5 mg, przy czym maksymalna dawka nie może przekraczać 10 mg. Oczywiście nie zaszkodzi to funkcjonowaniu naszego organizmu w dużym stopniu, a nadmiar zostanie usunięty. Warto także starać spożywać ię więcej witaminy B5 po 70 roku życia.