Autorski CMS czy gotowy silnik?

Wiele osób staje przed wyzwaniem napisania własnego autorskiego systemu zarządzania treścią CMS. Czy warto poświęcać tak wiele czasu na stworzenie kolejnego systemu? Czy nie lepiej jest z korzystać z dostępnych już systemów?

W ofertach agencji reklamowych często możemy znaleźć cennik witryn internetowych. Część z nich oparta jest właśnie na autorskich systemach zarządzania treścią CMS. System taki jest dużą wygodą i oszczędnością czasu dla agencji. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że są to rozwiązania przetestowane przez grupę doświadczonych programistów, a każdy pojawiający się problem rozwiązywany jest na bieżąco. W przypadku darmowych systemów zarządzania treścią często możemy się spotkać z mało obiektywnymi opiniami i radami niedoświadczonych jeszcze użytkowników. Rozwiązanie niektórych problemów staje się przez to ślepym spacerem po naszym CMS. Musimy także czekać na kolejne aktualizacje, w przypadku gdy nasza wiedza nie pozwala nam na uporanie się z danym problemem.

Posiadanie własnego systemu zarządzania treścią ułatwia nam również korzystanie z komponentów i modułów witryny. Wszystkie niedogodności, związane z ich działaniem, są już rozwiązane przed zamieszczeniem ich w ofercie. Korzystając z darmowych systemów, nie raz musimy szukać odpowiedniego komponentu, który będzie działał bez zarzutu. Ostatnim problemem są często pojawiające się uaktualnienia, po instalacji których na naszej witrynie mogą pojawić się błędy. W przypadku własnego systemu aktualizowana jest całość, a nie tylko główny rdzeń systemu zarządzania treścią.

Czy warto poświęcić tak wiele czasu na stworzenie własnego autorskiego systemu zarządzania treścią CMS? Jeśli chcesz go wykorzystać komercyjnie to jak najbardziej tak. Jeśli nie, możemy potraktować to jako ciekawą lekcję z programowania i kolejny element naszego portfolio. Nie ma co ukrywać, że nie każdy jest zdolny do napisania własnego autorskiego systemu zarządzania treścią, modułów, komponentów i późniejszych aktualizacji.